Jenny

Testar nya kameran
Oj vad svårt det är med en nya kamera och objektiv. Känner mig helt tom i huvudet, funderar fram och tillbaka varför vissa bilder blir ljusa och andra mörka men jag har samma inställning. Jag skulle på ljusinsläpp men tittar sen på nästa kort på samma hinder med en annan häst men med samma färg och nu ser kortet helt annorlunda ut.......bara att inse att här måste det tränas mer och att övning ger färdighet. Den andra kameran har nio år på nacken så den här ska väll få mer än en dag på sig att bevisa hur bra den är.
Sen skulle jag även behöva gå kurs i photoshop så jag kunde göra bra redigeringar, inte på alla bilder men i alla fall att man kunde välja ut några få som man kunde  piffa till lite extra.
Hur som helst så får ni några små smakprov från dagens tävlingar, oredigerade bilder och en fotograf som känner sig helt yr av alla inställningar.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress