Jenny

Ghost
Det är nu två veckor sedan min man överraskade mig med en resa till Stockholm för att se musikalen Ghost. Han vet att jag inte gillar att flyga och hade lyckats hålla denna resa hemlig nästan ända tills vi satte foten på flygplatsen. Jag fick visserligen en packlista dagen innan men jag visste inte vad vi skulle göra eller vart vi skulle. Jag sa till han i bilen då jag började misstänka att vi var på väg till flyget - Ska vi flyga? Du vet att jag hatar att flyga!!! Du skulle inte utsätta mig för det! Eller hur? Det enda jag förlåter dig för om vi ska flyga det är om vi ska se Ghost! Bara så du vet. Han flinade bara.
Vi konstaterade under helgen att detta är första gången vi gör något tillsammans utan barnen, vi gjorde nog inte så mycket innan barnen heller men just känslan att kunna gå omkring och strosa på Stockholms gator utan att hålla koll på barnen var en annorlunda känsla. Vi fick en underbar helg i huvudstaden, god mat, trevligt sällskap, många butiker att fönstershoppa i och framför allt en helt magisk musikal! Den levde upp till alla mina förväntningar och mer därtill. Jag får nog erkänna att jag gillar Peter och Bruno ännu mer nu än innan, Gladys var väldigt rolig och allt var så skickligt gjort. Alla som var med var så grymt duktiga, en av dansarna drog verkligen ögonen till sig. Johanna heter hon och det gick inte att sluta titta på henne under alla dansnummer, jag kunde inte se någon annan. Hon tog showen av alla andra dansare!
Jag rekommenderar er alla att gå och se musikalen om ni har möjlighet, om de mot förmodan skulle ta ut ut den på turne i Sverige och de kommer hit så kan jag lova er att jag är den som kommer att sitta längst fram.
 
Sen måste jag bara gnälla på en sak, vi var på NK och där såg jag världens smalaste skyltdocka. Jag menar verkligen världens smalaste. Kan inte finnas en enda normal människa som skulle ta sig i vinteroverallen som den hade på sig. Sjukt! Det enda ordet jag kan komma på. Skorna är bredare än benen på dockan.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress