Jenny

Foten och jag
Klockan hann bli 03.37 innan jag och foten fick krypa ned i sängen, högläge, skena på och filt över de stackars kalla tårna. Vet inte vad klockan blev innan jag väl somnade men vaknade flera gånger av att värken i fotleden var olidlig, vände och vred på mig, bytte bort högläget, la till högläge igen, vek ihop benet, sträckte ut benet. Inget blev bra, fick nästan panik och tänkte att jag måste ringa in till Nicke som låg i vårt sovrum med Nova, visste dock att han skulle upp om bara någon timme så ville inte störa. Tillslut slet jag bort skenan, kröp ihop som en boll och somnade tungt på min nya, fina, mjuka fluffiga kudde som jag fått av mamma. Vaknade av att hundarna började stöka, kände mig rätt utvilad och kollade på klockan 11.10!!!! Wow! Kan inte komma ihåg när jag sov så länge senast.
Kravlade mig ur sängen, på med skenan och skuttade ned för trappen. Där möttes man av två superglada hundar, de trodde nog att de tappat bort sin matte för glädjen hade inge gränser. Pelle vägrade sedan lämna min sida, han ligger fortfarande nära och ser till så att hans matte har foten i högläge och vilar. Han vet att hans matte är sämst på att ta det lugnt ,vila och låta kroppen få återhämtning så han håller ett vakande öga.
Så vad blev nu dommen för foten? Jo det är en fraktur bakom fotknölen och de kan se att ett fragment slitits lös. Fragmentet kommer kroppen ta hand om själv, hoppas de i alla fall. Jag ska ha en skena (som ett löstagbart gips kan man säga) på foten i minst en vecka. Den ska sitta på hela tiden, foten ska vara i högläge och jag ska VILA! Efter denna vecka kan jag ta av skenan och prova belasta foten utan skena. Om den känns instabil eller gör ont ska jag vila med skena två veckor till. Läkaren frågade vad jag jobbade med, stallarbetare sa jag..... Då skrattade han. Tydligen var det inte lämpligt att hoppa omkring med kryckor och skena i stallmiljö. Förstår inte alls vad han pratar om?
Mitt största problem just nu är väll hundarna, de är vana att alltid vara med mig på jobbet, busa i skogen, gå promenader och träna. Min goda vänn Anna har lovat att hjälpa mig med lite träning och det är jag evigt tacksam över, jag själv kommer väll lära dem alla trix på jorden men promenader? Vem ska ta dem? Vem ska ta den fysiska delen med framför allt Pelle? Husse kommer givetvis få promenera men han kommer ju ha fullt upp med sin halta fru, barn och allt där omkring. Visserligen är han en supermänniska men jag tror ändå att promenaderna kommer bli lite lidande. 
 
Nu blir det mer vila, te och kanske en liten chokladbit.
(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress