Jenny

Stallet
I morse var jag i stallet tidigt, eller inte super tidigt men ändå. En tanke som fanns var att jag och stina skulle rida ut i dag men eftersom att lilla frida är omöjlig att få tag på så fick det ligga på is tills en bättre dag. Jag kan ju inte direkt bara sno en häst.....
Hur som helst så fick jag tag på frida så där 07.10 i morse och vi bestämde att hon fick hoppa på fille i dag. Han behöver det då han inte hoppat på lääännngggeee. Han skötte sig super duper bra och hoppade en bana på 0.90-1m. Felfritt och säkert såg det ut. Får bli lite studs och hoppning på volt nästa gång tror jag. Mockade och gav mat.
Sen blev det raka vägen ut till Pärlan. Underbara häst!!!! Jag bara älskar henne, det är som att komma hem på nått sätt när man rider på vackra fuxen. Måste nästan be Tezza fota henne eller så tar jag med kameran nästa gång. (Apropå det mste jag ladda den nu....) I dag var hon pigg som en spigg och försökte till och med bocka =) hahah ja jag skrattad då bara åt henne för hon var så söt. Jojo red på den andra fuxen och det gick bra. Den har en stor glp så det blir lite jobbigt för han men jag tror det där kan bli riktigt bra.
Var hemma strax efter 11 så jag tycker att jag jobbade på bra i båda stallen =)

Nu är det nära för Robert och Tezza =)
Anonym

ja lilla p är så fin... fast idag var allt lite väl kul =) hoppas verkligen att det är dax snart, men känns inte som det, får väll vänta 4 veckor till säkert... =(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress