Jenny

Medvetet skolk!

Något som kan reta mig så enormt så att jag ser rött är medvetet skolk!! Vad är det för fel på dagens ungdomar? Är det okej att göra precis som man vill, komma och gå. Så fort det inte passar så skiter man i det eller hur funkar skolan? Får eleverna bara protestera och sedan gå hem. Kan de få MVG fast de medvetet skolkar?? Hur är det tillåtet att stå och säga till en person att man ska göra en sak och sedan när den personen vänder ryggen till så struntar man i det??? Jag hoppas verkligen att jag har fel och att detta inte är tillåtet!!

Sanni

Helt sjukt!!!

sandra

Man kan absolut få mvg o ändå skolka. Jag har iaf sett det flera ggr och det är hyffsat enkelt att glida igenom med godkänt. På mitt högstadie fick man i princip G bara man var där ibland och deltog, det var inte alls så många som blev underkända som jag hade trott då d knappt gjorde ngt alls.. Beror såklart säkert på vilken skola också, som gör det ännu värre tkr jag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress