Jenny

Sluta sova?
Börjar bli lite irriterande att inte få Nova i säng inom en rimlig tid på kvällen......hon sover aldrig på dagen under helgen eller andra lediga dagar men de vill fortfarande att hon ska sova på dagis. Vi är inte så sugna på det men de säger att det är ett mycket högre tempo där och att de behöver vila. Jag förstår det och vill verkligen göra som de säger men när klockan blir framåt 21.30 varje kväll innan hon somnar så känns det mer och mer som att hon borde sluta sova på dagen. I dag började jag lägga henne vid 18.45 och sedan har vi nu kämpat och kämpat med att hon ska sova, snälla Sanni har läst fyra (!) böcker, hon har legat själv i rummet, jag har suttit intill henne, jag har sjungit och jag har provat att bara finnas där. Inget hjälper utan hon tjollrar på i samma glad ton och har inte en tanke på att somna.
 
 
Vad ska jag göra????
Sara - Ensamstående mamma

Säg till på dagis att det är ohållbart att hon sover där på dagarna, för att ni inte får henne att somna förrän sent på kvällen. Blir ju lite som en ond cirkel.. Hon är trött där på dagis och verkar behöva sova, för att hon somnat sent hemma på kvällen - för att hon har sovit på dagen på dagis. Det är ju trots allt ni som är hennes föräldrar :)

Svar: Vi har försökt att säga till men det känns som om de vill att hon ska sova och det var samma sak med Lucas då han skulle sluta sova.
Jenny

Gunilla

Känner igen det där! Kommer ihåg att jag ibland var på coop och handlade sent på kvällen tillsammans med Lisa, kändes helknäppt, men vad gör man när ungen har sovit på dagis
och det är stört omöjligt att somna före 22.....

Svar: Jag håller på att bli galen, de ska ju upp på morgonen så de behöver komma i säng.........behöver inte barn sova? =)
Jenny

Carina

Dagis fröknarna vill ha sin rast så de kan dricka sitt kaffe och snacka.
Har samma problem.

Svar: man vill som gärna få dem i säng på kvällen
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress