Jenny

Note to yourself
Om du är helt hundra procent säker på att du inte dricker kaffe, om du dessutom vet att du är sjukt snabb i tanken och att hjärnan inte riktigt hänger med i samma tempo. Låt då någon annan hjälpa dig att beställa din dricka på rasten. Tänk inte så mycket, låt bara någon annan fixa det åt dig. Berätta vad du tycker om och lita på att den andra personen kommer att klara det mycket bättre än dig själv....
 
Bjuder er på denna.
 
Jag tänkte ta en te och macka på rasten idag, går fram, säger vad jag vill ha men får till svar att det tyvärr är slut. Får frågan vad jag vill ha i stället, funderar, panik, vad vill jag ha, kön växer, tick tack, vad vill jag ha, säger till en de jag är där med att oj, vad ska jag nu ta, jag dricker ABSOLUT inte kaffe..... - Ta någon annan före så får jag fundera säger jag. Tittar på menyn, VAD VILL JAG HA?!?! Var så säker på te och macka så det står helt still. Tittar, menar TITTAR verkligen på menyn. Fastnar på NUTELLA latte, WOW!! Nutella tänker jag, läser vidare, med grädde, ännu bättre. Det ska jag unna mig, lite väl dyrt men det kan det vara värt idag. En sådan vill jag ha! Ställer mig i kön igen, funderar lite under tiden jag väntar på min tur om den kommer vara lika god som på Universum eller kanske bättre. Läser menyn igen (jag vet, nu har jag läst den några gånger), står något om kaffedrinkar och annat lyx, läser vidare, där är den NUTELLA latten.....mums, nutella, choklad, grädde....vad kan gå fel???? Beställer, väntar glatt på min dryck, längtar efter att få smaka den goda NUTELLA latten....
 
Här någonstans har ni andra redan räknat ut vad som kan gå fel.....inte jag, tyvärr. Står fortfarande där och väntar glatt på min dricka.
 
Äntligen kommer den, känns nästan som om det spelas upp ljuv musik i öronen då den räcks över till mina väntande händer. En flyktig tanke går igenom mitt huvud då jag tar emot den, lock? Varför är det lock på muggen? Var är då grädden? Men som vanligt i mitt snabbtänkande huvud så viftas tanken bort och den ljuva musiken börjar spela igen. För koppen mot munnen och P.A.N.I.K det smakar kaffe! Vad händer? Kaffe, varför smakar den kaffe? De har gjort fel? Jag ska ju ha en kopp med nutelladricka, inget annat. Vänder mig snabbt om, nästan beredd att gå fram till kassa och säga - hoho, det har blivit något fel här, den smakar kaffe.... Men i samma stund jag vänder mig om och läser menyn igen inser jag vad det står Nutella LATTE!!! Kan det stå mer tydligt, kaffedrinkar och annat lyx. Blir så less på mig själv, varför kan jag inte stanna upp i tanken och bara ta in det som faktiskt står? Varför hoppar jag över vissa delar av texten och bara tar in det som känns lockande?
 
Summa av dagens fika blev att jag snål och bitter över mitt misstag snällt tvingade i mig NUTELLA LATTEN!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress