Jenny

Långpromenad och kycklingsallad
Precis som jag anade i morse så blev det en varm dag igen. Härligt! Lina kom föbi strax före elva och sedan vid tolv så promenerade Lina, Ida, Lucas och jag iväg till Helga. Som vanligt var hon inte klar.....=) men vi väntade snällt ute i solen. Det blev en underbar promenad runt ängarna sen via Laitis, H&M och Coop. Hittade två fina linnen på H&M. Trevligt.  Jag och Lina köpte lite grönsaker på coop och sedan gick vi hem. Väl hemma gjorde vi kycklingsallad mums mums säger jag bara. Sen blev det skippo för hela slanten.
Dino kom och hämtade upp oss vid fyra och vi åkte och fotade BO, han ville inte röra på sig i mer än skritt så det blev några stillsamma bilder. Dino lyckades "skrämma" up dem en gång men självklart så sprang han då mellan Accette och mamma sin......jajaj gullig är han iaf.
Kom hem till sovande barn och man........sova mitt på dagen =)
Åt lite mer sallad och dansade sedan en stund med Lucas. Efter det kröp han omkring på golvet och sedan fram till sin leksakslåda, ställde sig upp mot den och började rota i botten......och rätt som det var så rotade han lite för långt ner och tappade fotfästet och vipps så var båda fötterna uppe i luften och han hänge där upp och ner och dinglade =) hahahaha vad vi skrattade, det såg super kul ut......Hans pappa hjälpte han på fötter igen och han rotade genast vidare.

Pappa kom förbi och vi gick ut i trädgården. Vattnade Westins blommor och sedan gick vi lös på humlen.....Den har växt sig enorm och tar all kraft från alla andra växter. Nu är den flyttad till andra sidan, det ser ju ite roligt ut då den bara "hänger" i en boll nu men vi får reda upp det sedan. I morgon så måste vi plantera ner alla växter som vi eller rättare sagt pappa var tvungen att gräva upp innan vi kunde få lös humlen. Vi måste åka och köpa virke i morgon så vi kan bygga en "klätterställning" för alla klätterväxter. Vet precis hur den ska se ut. Nicke får snickra och jag ska måla den i samma färg som huset och sedan sätter vi upp den, längtar redan nu.....varför måste allt ta så mycket tid?
Måste även hinna med att se på Issa då hon spelar boll i morgon, fyra matcher tydligen......tokfia!

Nä nu måste jag nog sova.

Kram
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress