Jenny

Romska flickor låg döda på strand – ingen reagerade
Eller var det verkligen så?????

Verkar som om det nu i efterhand bara var en "påhittad" skitartikel eller ja visst har det hänt men inte som de påstog. I själv verket var det något ihopknåpat. Jag blir så jäkla arg på kvällspressen som sprider skit och man blir ledsen över hur folk kan betesig mot varandra.......tur att sanningen kom fram.

Här kan du läsa den "rätta" versionen

Tack för att ni skickade länken så jag fick läsa.
Lina

här är dte ju värsta nyhetsrapporteringen

Anonym

Det skrämmande i det hela är hur journalister med några enkla fraser skapar en bild av något som folk sedan okritiskt tror på.

Hur kan det vara så?

När jag läser något konstigt så tänker jag genast om det finns ett annat sätt att se på det hela.

Om någon drunknar på stranden, hur reagerar man då? Det troliga är väl att man blir illa berörd och förhåller sig passiv. Man tar fraser från okända personer som säger "ingen reagerade". Vad betyder det skulle dom börja gråta? Skulle dom börja be böner för de döda?

Att folk höll sig passiva är helt naturligt. Sedan om man skulle gått därifrån eller stannat är svårt att svara på. Kanske skulle det kännts som att "inte bry sig" att gå därifrån? Dom som stannade kanske kände att dom på något sätt gav respekt till de döda? Kanske väntade dom på att bli förhörda av polis? Kanske var dom tvugna att vänta på någon som skulle hämta upp dom med bil eller båt?



Att ingen försökte rädda dom är ju helt klart en lögn eftersom dom drogs upp ur vattnet inte bara av livräddare utan också av privatpersoner.

Att folk skulle suttit och käkat och spelat boll runt omkring är också ganka uteslutet. På tv-bilderna syns inget sådant.

Jag är så otroligt upprörd över att media kan sprida sådana osanningar. Det är så lågt och respektlöst att jag inte finner ord

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress