Jenny

Sigge
Sigge är en mycket busig häst. Vi red ut i skogen i dag och han for mest som han själv ville över hela vägen och drog ner huudet och sparkade bakut.....han är så söt. Hjälpte Lina att rida Flurran första gången utomhus. Gick bara bra. Fyllde vatten och mockade hagen.
Åkte hem, åt lunch och slöade lite. Åkte till familjen T och åt en alldeles underbar middag. Hem med man och barn och hämtade upp linus på vägen till degernäs. Red på ettan medans snälla Lina fylde vatten till alla hästar. Simon tror att han är hingst och dollan är mer än villig.....han stog och kliade underkäken mot hennes kors och hon bara myste, han bet henne i svansen och på ryggen....ännu mysigare tyckte hon......Skrittade ut med Lillstrumpa. Hon var mkt bättre i dag, skrittade i maklig takt och drog nästan inget i tyglarna. Hon höll däremot på att få ett försämrat hjärta då Lina drog till med en miniatyr nysning och lite efter det så snubblade Simon och då tippade hon nästan omkull, stackars häst. Fläktade så där lagom så vi slapp allt ohyra. Tog in hästarna och gav hö i hagen. Hem med Lina och sedan räser upp till ersboda.
Badade med Lucce och sedan så har vi bara legat i sängen och slappat, sett på TV och surfat runt på datorn.

Nu vill jag fika men nicke har somnat som vanligt..............tänk om jag kunde somna så fort någon gång. Han somnar bara han ser en soffa eller säng......helt galet.........jag vill dock ändå ha fika för det kliar i min hals och jag behöver nått varmt.

Kram
Lina

ja stackars dollan kommer att bli jätte ledsen när simon flyttar hem... hehe nya äventyr imorgon

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress