Jenny

Underbar dag
Hej hopp
I dag har jag haft en helt underbar dag, Först var hela familjen ute på en långpromenad tillsammans med Helga, Nicke, Colin och Svinto. Det var strålande sol, dock bitande kallt men varma kläder räddade mitt tunna skinn. Hundarna busade hela tiden och verkade inte bry sig så mycket om vad skedde runt omkring dem. Helga kastade snöbollar till Gizmo och så var hans dag räddad =)

image8

Efter promenade så bytte jag bara skor och jacka sedan kom Lina och hämtade mig med räser BMW:n. Vi konstaterade att det är klart roligare att köra en ny bil än våra gammla, men trogna volvobilar =) Lite mer fart i de nya om man säger som så. Vi åkte till stallet där super Matilda redan tagit in häste och gjort han så fin. Jag klädde på mig lite varmare kläder och så skrittade Lina och jag ut en sväng mot bilprovningen. Resan från stallet var super lugn och fin......traskade på i trevligt tempo. Sen tyckte Lina vi skulle vända innan vi kom fram till diket med vatten i. VIsst sa jag och vände, vad händer då???? Jo Wilma förvandlas! Från en lagom pigg Toyota till en trimmad Lamborghini! Hon gjorde alla möjliga konster ovan mark, hopp, skutt, bock, piaff och passage. Hade rent ut av svårt att ta mig förbi utan att hamna mitt i vägen för henne. Jag säger då bara att det är ju tur att man sitter på en gammal folkvagn när Wilma ska dra till med alla jordens trick på samma gång =) Tror det är bra för henne med att vara ute med en så trygg och säker gentleman, annars vet jag inte om vi båda hade fått gå hem........kanske kanske inte det lär vi aldrig få veta.
Efter skritturen så hoppade vi en sväng i lilla RV skötte sig jättebra även om han var lite pigg. Hoppar snällt över alla hinder......tur för mig =)

Hem, bytte kläder igen, åkte till Coop och handlade. Hem med varorna och sedan till Helga och Nicke. Äntligen mat som jag längtat......PIZZA åhhhh så gott jag säger då bara det.

Hem igen efter maten för att som tanken var, bada Lucas. Då somnar han. Vad ska man göra då? Jo badet får vänta tills i morgon.

Nu ska jag äntligen göra mig förtjänt av lite vila. Slappa framför TV:n och kanske äta lite chips eller godis =)

Kram kram
Lina

jo visst men jag tycker nog att hon var mer som en PORSCHE =) hehe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress