Jenny

Lördag

Klev upp strax före åtta, gav hundarna mat och släppte ut katterna. Åt en god frukost och gick en kort promenad med hundarna i ösregnet.
Åkte ut till stallet och släppte ut Ilion i hagen. Mockade åt Sigge, Fleur, Casssir, Pralin och hjälte även Elle att mocka åt fabrino. Gjorde sedan ordning snutte Sigge för en ridtur. Han är ju en lite sockervaddshäst så det blev boots och skydd, fram och bak =) Ida som är en riktigt dressyrprinsessa glömde säga till mig att hon bara hade dressyrsadel, så det blev till att rida i den. Jag har inte ridit Sigge sedan i sommras så det var verkligen roligt att få äran att rida han igen. Ut i ridhuset där några fler än jag hade tänkt tanken på att rida på morgonen.....si så där 10 pers. till ungefär......Sigge tyckte att några av de andra hästarna var lite läskiga och klättrade på väggarna vid dessa möten men han slappnade av mer och mer och tillslut så gick det super med möten =) Ida har gjort ett kanon jobb med han för han rör sig mycket bättre nu än förut och är mycket starkare. Jätte roligt måste jag säga. När vi var riktigt varma i kläderna så kom Kerstin in och skulle rida Sparven, hon passade på att hjälpa mig en stund och det var verkligen superroligt att få trimma lite, dock jobbigt för jag blev svettig...... Efter det så var det min tur att trimma Kerstin en stund, hon hoppade lite på Sparven och han är verkligen en fin häst. Lite mer muskler och fett så är det ju en kanon häst. Sparven är väldigt lydig så jag fick säga till Kerstin att våga gallopera på lite mera och korta sina tyglar och då gick det superbra =)

En fågel viskade sedan i mitt öra att när Kerstin sedan skulle rida på Isidor så höll hon på att glömma sin hjälm......precis innan hon satt upp så påminde Anna henne om att hon borde ha den =) *haha*

Åkte hem och det blev våfflor till lunch och sedan blev det coop, hem igen och duschen. Väntade på att pappa skulle höra av sig och sedan blev det simhallen för att titta på Isabelle då hon simmade. Det gick bara bra, riktigt duktig var hon. Lucas kunde dock inte förstå varför han inte fick bada när vi var där.

Hem och sedan kom Niclas, Colin och Svinto förbi och det blev hemlagad pizza och lite cider. Bytte om till lite mer anständiga kläder och ner till Lina för att festa lite.
Det första som hände var att Carina inte hade något att dricka, mycket konstigt då det är hon som har velat gå ut. Hon försvarade sig dock med att i USA så kan man köpa sprit dygnet runt så därför tänkte hon inte på det nu när hon var hemma.
Det andra var att Lina då skulle vara snäll och bjuda på lite champagne eller vad det var och hon öppnar då flaskan över mattan ni kan ju gissa vad som hände......jo det sprutade förståss en massa på mattan.
Det tredje som hände var att jag pillade och trixade med nagelsaxen så mycket så att jag fick den i tre delar. Lina trodde den var sönder och jag skulle genast visa att så var det inte och trycker till lite elegant i ena änden och den flyger isär i tre delar igen.....men den var inte trasig för jag hade bara varit lite slarvig då jag satte ihop den.
Det fjärde som hände var att Jojo skulle låna några filmer av lina och när hon tar ut några från hyllan så rasar en massa andra filmer ner i marken med ett jätte *braaak* hahah det var roligt, iaf när man såg det på riktigt.

Kvällen var super rolig och det som var där var jojo, lina, frida, malin, carina, adam och sedan kom grabbarnagrus förbi en stund. Supertrevligt att lilla frida var på party humör och att det kommer in lite nya ansikten. Efter en trevlig stund hemma hos lina så blev det krogen. Mötte många människor som jag känner så klockan gick superfort, kändes som om vi bara han in och sedan var det slut. Som vanligt blev det mat från MAX och sedan körde snälla jojo hem oss. Tackar och bockar så mycket. 

Var hemma i sängen 03.11 och Lucas vaknade 07.35 och ville äta, som tur var så somnade han sedan om snäll som han är. =) 

    

lotta

Hejsan! Kerstin är det hon Kerstin som hade Gundemannen innan mig? :)

satt lösen på min blogg men om du fortfarande tycker det är kul att läsa så är användarnamnet lotta och lösen lotta



Kram / lotta o Gunde

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress