Jenny

Tävlingar och lite mer

DÅ har man varit på tävling i helgen. Var markpersonal och bomlyftare. Alla frågar om jag saknar att tävla själv? Ja men vad tror de??? Nä jag trivs utmärkt att bara stå på marken och serva alla andra! eller? Klart jag vill tävla sjävl!

Jaja men Lina red i alla fall Fleur på lördagsmorgonen innan tävlingarna började. Jag lyckades tränsa henne utan större bekymmer och sedan kunde Lina oxå sitta upp utan problem så Flurran skötte sig super.

Casir och Lina gjorde sin debut på tävling. Jag tycker ändå att det gick bra. Men det är klart vi är alla tävlingsmänniskor så jag förstår att Lina inte var nöjd. Det är nämnligen så att Casir inte tittar på något alls i vanliga fall men just i dag så kom han på att det var jätte mycket att titta på ÖVER ALLT!......han trippade runt på banan och stirrade på allt och lite till. Lina drev allt vad hon kunde och det räckte ungefär till hinder nr 5 och precis över det men sen blev det soppatorsk. Nya tag blev det i dag. Längre sporrar och lite mer jäklar annamma så sprang Casir jätte bra och slutade titta på saker runt omkring, synd bara att han glömde lyfta på benen.
Jag är dock väldigt säker på att om han kan kombinerad gårdagens hopptekning med dagens fart så kommer han han bli super fin. Övning ger färdighet. Och med Linas hjälp, tålamod och träning kommer han snart att flyga fram och över =)

Jenny vann 1.15 på Barry och jag blev väldigt glad för hennes skulle.

Frida red superbra och hästen hoppade också därefter. Sen fick Frida något problem med räknevärket och drog in ett extra glp-språng på en häst med enorm glp. Det resulterade då i ett nerslag. Annars var det bara bra.

Laget vann div 2 serien. Grattis till er!!!!

Väl hemma så blev det städninga av huset och sedan lite uppröjning bland vissna utomhus blommor, handling och sedan pizza med nyströms.

Nu ska barnet snart sova så  jag ska dra mig bort härifrån.....om inte barnets far vill lägga han i kväll......

Lina

ja men jag vet=) och du bara så att du vet så har dom ju bkivit så här bra med hjälp av dig..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress