Jenny

Strul
Åkte till Coop för att handla i går, hade tänkt mig en någorlunda snabb handling men jag kan lova att det blev raka motsatsen. Det började med att skina, majskrokar och makaroner var slut, mycket irriterande. Ska man inte kunna handla en torsdag kväll utan att så enkla saker som makaroner ska finnas på hyllorna? Hur som helst så gick det ju ganska fort att handla då det saknades en massa varor, går fram till självscanningen, ställer ifrån mig scannerna, går fram till min kassa och drar kortet samt bonuschecken och det är då allt trubbel börjar. Inser då jag scannar checken att jag inte får 50 kr rabatt utan ca 33 kr, fundera lite om jag orkar gå och säga till om det, vänder mig om och kollar hur den bemannade kassan ser ut, en person för mig.....jaja jag går väll dit och frågar om de vet vad felet är, trycker på avbryt och läser på monitorn, köp avbrutet. Självklart är personen före mig en sådan där kund som man absolut inte vill ha om man sitter i kassan och ännu mindre vill ha framför sig. Kön bakom mig växer till en person, tre personer, fem personer och sex personer. Tanten före mig tar ingen notis om det utan pladrar på om allt och inget. Efter en evighet (och mycket skäll på mig själv för att jag orkade bry mig om 17 kr) blir det då äntligen min tur. Förklarar att jag inte fått avstämning men att premiechecken strular. Kassörskan drar mitt kort, drar det igen, ber mig gå och trycka till scannern som står i stället, drar kortet igen, slår in siffrorna på kortet, funderar och sedan tittar hon på mig, hmm....var det med det här kortet du hämtade ut scannern? ja svarar jag och tänker för mig själv nä jag har tio coopkort och brukar växla mellan dem...Det finns inget köp registrerat på det, säger kassörskan. Nu är det min tur att säga hmm, det var ju konstigt. Jag får nog ringa någon säger hon, gör det säger jag, ring Sofie. Då tittar hon på mig, ja jag ringer Sofie. Sagt och gjort hon ringer till informationen och ber Sofie komma, förklarar situationen och Sofie och jag går till den andra kassan. Där säger Sofie att kassorna strular och att en kvinna som kom efter mig fick betala för mitt köp och att det är därför mitt köp är borta. Jag får snäll ställa upp alla varor på bandet och så börjar vi att arbeta av mina tre kassar. När allt är klart så ska jag bara betala och hon ska dra premiechecken......då börjar strulet om igen. Hon får också bara ca 33 kr, nu börjar det bli smått störande och jag säger att det är tur att det är Sofie som är där och att jag är hennes kund för annars kanske det hade kunnat uppstå viss irritation mellan kund och kassörska. Hur som helst så provar hon igen, funderar och sen tänds ett litet ljus, du har fått 5% på ditt köp. Jaha säger jag, men jag vill ha 50 kr, jo du ska få det men datorn tror att du ska ha 5% du vet vi har ju börjar med 5% på det man handlar. Sofie tar upp telefonen och ringer till någon suport, förklarar situationen med premiechecken och att kassan inte förstår, efter en stund så säger de att de inget kan göra hon ska ringa den lokala suporten, hon lägger på och ringer det nya samtalet, förklarar ärendet igen och sen ser jag på Sofie att hon inte får särskilt bra svar, hon säger bla att detta kan säkert ha hänt alla som kommit med sina premiecheckar men att det inte upptäckts. Hur som helst så blir det enklaste svaret att hon ska ge mig 50 kr rabatt och att hon sedan ska göra nått annat som jag inte fattar nått av. Sofie lägger på, jag får mina 50 kr rabatt och sedan går jag och plockar ihop mina varor som nu mera ligger utspridda över hela bandet istället för att ligga i mina påsar eller rent av redan hunnit kommit hem och blivit upplockade. Man kan sammanfatta det hela med att min handling inte gick så fort för att "bara" betala ut sig tog över tjugo minuter........
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress