Jenny

Bröllop

I går var vi på ett fantastiskt, underbart och vackert bröllop. Det var Rebecca och Jörgen som sa ja till varandra och som vanligt så kunde inte mina ögon vara torra. Karin var smart och hade utrustat sig med servetter för oss blödiga. Dumt nog så satte jag mig intill Lotta och det innebär ännu mera tårar för vi är lika blödiga båda två.
Rebecca var fantastiskt vacker, klänningen satt som ett smäck och håret var prydligt uppsatt. Sanna sjöng vackert under vigseln och jag ville aldrig att hon skulle sluta sjunga, tänk om man kunde sjunga så.
Efter vigseln blev det kramar, mingel, riskastning och skål. Rebecca fick lite ris innanför klänningen och gjorde sitt bästa för att få bort det.
Middagen serverades sedan inne i gamla fabriken, vackert, stort och ljust. Maten var jättegod och vi åt så vi höll på att spricka. Drickan flödade och samtalsämnena satt inte fast. Talen var underhållande och jag måste säga att Rebeccas mormor var absolut bäst på att hålla tal, tätt följd av mannen med telefonsamtalet.
När alla magar var mätta så var det dags för dans och brudparet dansade vackert tätt intill innan alla andra svingade sig upp på dansgolvet för att slänga sina lurviga.
Dansen fortsatte natten lång och precis innan vi slängde in handduken så fick vi varmkorv med bröd och den satt inte fel kan jag säga.
Tack Rebecca och Jörgen för ett fantastiskt fint bröllop.
Rebecca

Tack bästaste Jenny!! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress