Jenny

Hjälp mig!
Jag letar efter en låt, eller det är en dopsång eller vad man ska säga. Den heter Älskade Barn och är skriven av Jessica Nilsson. Jag hittar olika versioner på YouTube men det finns ingen "original" version utan bara olika videoklipp från dop. Någon i detta avlånga land som vet var jag får tag på den????? Jag har fått den på huvudet och kan inte få bort den så det är lika bra att lyssna sig less.

Texten går i alla fall så här:

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn
Annika Lindkvist

Nu har jag även hittat till din blogg! Fin låt, vi läste texten som dikt på Moas namngivning, jag vet dock inte var du kan hitta den. Jag tror den kan ha funnits via någon dopsida, lycka till!

kemi

ja visst vare smart med telefonringningen!!!?

men när ska ungen ploppa ut egentligen?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress