Jenny

Underbart!!
Jag har ett underbart jobb, i dag var en sådan där dag då jag verkligen njöt av jobbet fullt upp. Sandra, Stina och jag passade på att rida en sväng i skogen i det underbara vädret. Jag skrattade nog nästan från att vi lämnade stallplanen tills att vi satt av. Redan då vi passerade Amerika så började vi inse att detta kunde bli en intressant runda. Lucky tvärstannade och hoppade åt sidan för lite vatten och stockar. Sando blev rädd för några stenar, hoppade åt sidan så Dino och jag fick ta ett jätteskutt åt sidan för att inte hamna under. Stina börjar känna sig som en nybörjare då Lucky får för sig att springa med huvudet rakt upp, jag håller på att ramla av då Dino tvärstannar för en liten snöklump och jag driver på frammat och får reaktionen: skena rakt ut i skogen!!! Efter en stund blir det en ganska trevlig runa och vi rider upp till vattnet, Dino går snällt i men de andra vägrar följa efter så vi bestämmer oss för att rida runt och ta vattnet från andra hållet. Sandra tar täten och vi får en mycket trevlig runda nästan hela vägen fram till vattnet, Sandra hade nämligen bestämt sig att försöka ta lite satts över vattnet men det gick inte!! Helt plötsligt är hon på väg mot oss i full fart och vi mot henne, hihi. Väl framme vid vattnet så går Dino snällt i och Lucky följer efter men Sando vägrar bestämt. Det är inte för en jag går tillbaka och tar tag i han och börjar leda som han bara kliver rätt ner......men då blir helt plötsligt Dino rädd för hästen som är bakom och bestämmer sig för att hoppa iväg i full galopp, jag är helt oförberedd och får hålla fast mig för kung och fosterland. Stina som står på andra sidan och ser på skrattar så hon nästan viker sig. Jag själv skrattar så jag får kramp i magen och det för inte saken lättare när man ska sitta kvar i sadeln. Hur som helst så tar vi oss alla över vattnet och får en fantastiskt bra runda hem och sedan en välförtjänt lunch.
När vi tagit in hästarna på eftermiddagen så var det tydligen några som var tröttare än andra....
Cassie
Carlotta
Lilla C
Lilla C igen för att hon är så söt.

Efter jobbet blev det dags att åka hem, de håller på att ta bort hela vägen utanför forslunda så där blev det till att sitta i bilkö innan jag kunde rulla på hemåt.
Framför
Bakom
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress