Jenny

Hur kunde det blir så?
-Jag går och duschar nu, ropar jag till min man. Kommer sedan på att jag måste ha en ny handduk, går in i tvättstuga och ska hämta en. Ser att tvättmaskinen är färdig, tänker att det är lika bra att hänga den på en gång. För att kunna hänga den rena tvätten måste jag först börja med att vika ihop den torra som hänger på klädsträcket, viker undan alla små och stora kläder, lägger in de på rätt plats i sina lådor och hänger så den rena tvätten på linan. Tänker att nu när maskinen ändå är tom kan jag lika gärna slänga i en maskin tvätt till, sorterar kläderna och startar ytterligare en maskin. Går till badrummet och gör mig klar för duschen, precis då stortån träder in i vattenstrålen så slår det mig att jag glömt bort att ta med mig en ny och ren handduk från tvättstuga, det var ju trotts därför jag gick dit. Suck, det var bara till att gå till tvättstugan igen och hämta handduken som jag glömde, hur kunde det bli så?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress