Jenny

Varför rinner tårarna?
Jag förstår inte varför tårarna rinner ner för mina kinder och det känns som om den största stenen på jorden precis landade i min kropp. Jag känner mig helt tom och det känns som om luften i mina lungor precis har tagit slut, det är tungt att andas och jag vill bara dra ett täcke över huvudet. Jag visste att brevet skulle komma men ändå får jag den här reaktionen, jag har vetat det ända sedan Nova föddes att vi kommer att få brevet från Karolinska och att tiden för operation är spikad. Förra fredagen då jag passerade med bussen utanför Karolinska så kändes det som om hjärtat slog ett dubbelslag och jag fick en liten förkänsla för hur jag skulle känna och nu kom den. Jag är givetvis glad att vi äntligen fått en tid och att ingreppet kommer att göras men paniken är läskigt påträngande och en sövning är alltid en sövning. Om vi förstått det rätt så är ingreppet av det "lättare" slaget och borde inte ta allt för lång tid men ändå, paniken, ångesten och alla känslor som vi kände då Nova föddes kommer upp till ytan. Jag måste "lämna" bort mitt barn, mitt hjärta till någon annan. Hon ska tas ifrån oss och vara på en annan plats där vi står maktlösa, vi kan bara vänta och hoppas på det bästa. När vi lämnade bort henne för sövning då hon bara var två dagar gammal krossades mitt mammahjärta och det är precis det som håller på att hända nu.
Det händer alldeles för många saker nu, min luft håller på att sina och jag vill bara hoppa framåt några veckor i tiden, rymma och sedan komma tillbaka med ny energi och ork.
Mamma

Min älskade Jenny. Jag lägger min hand i din och ger dig kärlekskraft från mitt innersta. Älskar dig!

helena

Jenny, jag förstår din oro men hon har sin lilla ängel som skyddar henne. Det hade Leon.

Många varma kramar Helena

helena

Jenny jag förstår verkligen din oro men hon har sin lilla ängel som vaktar över henne.Det hade Leon!



Många varma kramar Helena

Marlene

Fina Jenny! Vi kommer tänka på er och Nova och hoppas att allt kommer gå bra. Skönt att ni äntligen har fått en tid. Även om det är jobbigt så slipper ni väntan på en tid, kan tänka mig att det också har varit jobbigt. Stor kram till hela familjen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress