Jenny

Allergiker klagar över stallkläder på buss
Läste ett bra inlägg på Jeanettes blogg, hon har skrivit om en artikeln som tar upp ämnet allergiker. Personen som skrivit artikeln är vad jag kan förstå allergisk och i mina ögon mer än jävligt gnällig på medmänniskor . Jag har förståelse för att det inte är lätt att vara allergiker och att det är ett dolt handikapp men att jag ska behöva åka hem och duscha och byta kläder innan jag ska springa in på tex Copp för att köpa en liter mjölk så blir det för mig otänkbart och då kommer jag strunta i att handla. Om jag bodde tre mil utanför stan så skulle detta vara ännu mer otänkbart.... Hon gnäller på att föräldrar sätter sina barn på bussen i stallkläder, men det kanske inte har bil och även om de har bil kanske det är smidigare att ta bussen. Sen så kanske de inte har något skåp i stallet som de kan ha sina stallkläder i och måste därför släpa kläderna fram och tillbaka. Skulle kvinnan tycka det var bättre att de hade stallkläderna i en påse eller är det också otänkbart för henne? Hur som helst så kan jag tycka att vi ska visa respekt för andra men om jag inte äger en bil men en hund och ska ner på stan ska jag inte få ta bussen för att det kanske sitter en allergisk person där? Om jag nu åker hem, duschar och byter kläder så kommer jag ändå ha hund och katthår på kläderna så hur ska jag göra då? Åka naken? De personer som inte tål cigarettrök då, kan de förbjuda personer som har rökt till att stiga på bussen? Starka parfymer, citrusfrukter och nötter ska det också förbjudas?

Var ska vi dra gränsen, vad tycker du??
Lotta

Om jag var så himla jätteallergisk så skulle jag köpa en bil.

Malin

Inte en lätt fråga alls! När jag rökte brukade jag försöka undvika folk. jag försökte respektera att andra inte uppskattade röken och flyttade mig så långt bort det gick. Typ.



Och det är väl så jag tänker om detta också. Om man är allergiker måste man någonstans anpassa sig till den världen man lever i, med djur och dofter osv. Om man är rökare, jobbar med djur osv kan man försöka tänka på sina medmänniskor så långt det går.



Alltså, man kanske ska ta med ett ombyte om man åker buss direkt efter från stallet (räknar med att de med supermegaallergi INTE åker buss)däremot ska man nog skippa ombyte när man springer in på affären. Känns lite overkill i en megabyggnad som Maxi tex.



Typ visa respekt så långt det går.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress