Jenny

Äntligen en kamera
I dag tog vi oss i kragen och åkte till butiken för att kolla på en ny kamera, Jesper följde med som stöd och påläst kamrat. Jag känner att jag verkligen är helt urusel på allt som har med kameror att göra, det enda jag kan är att fota hästar som hoppar. Inget om pixlar hit och pixlar dit, auto fokus, storlekar, bländare och allt annat, tur det finns andra som kan det. Vi tittade på två olika kameror och tillslut så blev det en D90 med ett objektiv som ska funka att fota relativt bra med inne. Tur vi hade Jesper för här behövdes det verkligen översättning till "mitt språk" för att förstå. Det stora objektivet som jag har fotat hästar med har jag kvar och det passar utmärkt på den nya kameran och det var det som var tanken från början. Nu behöver jag testa kameran och mina kunskaper för en ny så om ni ska hoppa eller släppa på bete någon dag så hojta till så kanske jag kan komma ut och träna lite. Provade det lilla objektivet på några blommor ute på tomten samt Gizmo.
Lilla myran kryper omkring och äter antagligen upp min blomma
Det jag gillade med denna var att man till och med kunde se "håren" på stjälken.
Gizmo fick ställa upp som modell
Christine

Vad duktig du är och fota Jenny. Så fina bilder.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress