Jenny

Syns jag?
I dag då jag skulle åka hem från jobbet så kom det en bil åkandes på parkeringen och jag är helt övertygad om att personen som framförde fordonet hade fått sitt körkort i kellogs paketet! Jag har min parkering längst upp i hörnet på en jätteparkering som har stort utrymme för att vända en bil på. Nu när det är vinter är det rätt trångt för mig att ta mig ut så när de två bilarna som har parkering närmast mig var borta så tänkte jag att detta kommer att bli lätt att ta sig ut. Jag backade så långt jag kunde mot Stinas bil och körde sedan vänster med fullt rattutslag tills det inte gick mer för där finns en snöhög. Efter det hade jag tänkt backa igen och sedan köra ut men det gick inte för att puckot i den lilla skitbilen som kom in på parkeringen skulle tydligen in och vända på min lilla parkering.......VARFÖR???? Helt plötsligt satt jag fast mellan snöhögen och bilen bakom, kunde inte göra nått!! Den pyttelilla bilen med den skumma föraren hade fullt sjå att få plats mellan mig och snöhögen på andra sidan men den bara skulle in där, backade och körde fram, backade och körde fram. Tillslut tog den sig runt och körde framåt, bra hinner jag tänka, backar och ska köra framåt men NNNEEEJJJJJ!!!! Det går inte för då har puckot stannat för att plocka upp folk, varför kör man inte fram så att fler kommer fram? Nä hon kanske inte märkte den stora volvon som stod precis bakom och ville fram. Tittar inte människor i sina speglar längre?? Varför skulle personen in och vända bakom mig och varför kunde den inte köra fram och hämta folket???? Sen när de väl är klara och har hoppat in då åker den iväg mot stora vägen och bränner bara rätt ut i trafiken utan att stanna för stopplikten......jaja att jag ens blir förvånad!
Ida

Såg du inte vem det var som körde? Eller vilka det var som hoppade in i bilen? Isf kan det ju vara läge att uppfostra den oduglige chauffören!

Karin Ö

Jag med noll tålamod hade nog lagt mig på tutan när hon stannade för att plocka upp folk. Jag blir helt galen på såna där människor.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress