Jenny

Reve De Voltaire
Född: *1994 +2008-04-29
Voltaire - Fleet Steed xx
Närbild

RV som han kallades var en valack import Belgien född 1994 efter Voltaire, Haste Fleet - Fleet Steed XX. Jag köpte honom dec, 03 och har älskat honom varje sekund sen dess. Han var en kille som älskade att hoppa och vara i skogen. Dressyr tyckte han var väldigt onödigt och protesterade in i det sista.

Han var den hästen som gjorde att jag fick självförtroendet tillbaka, han skulle aldrig ha kastat sig ut i något han inte kunde klara av. Han var extremt personlig, tjurig i boxen men snäll mot dem han kände. Han var trygg och skulle aldrig ha drömt om att slänga av. Han tittade inte på hinder eller nått i skogen, man kände sig alltid säker.

Jag ångrar inte en dag att jag köpte honom även om många viskade i bakgrunden att jag aldrig borde ha köpt honom då han var "en stopper". Han stannade nästan aldrig när jag hade honom och om det kom ett stopp var det antagligen för att det inte gick att hoppa över. Han var snabb och vändbar, stor galopp och rädd om sig, skulle aldrig ha skenat iväg eller ökat galoppen om han fick längre tygel, en perfekt häst för mig.

Markarbete för Elli Sund

Rv i närbild

Rv helkropp

I tävlingsmundering

Hemmatävling 040910, 1,10 m.

Hemmatävling 050403, 1,10 m.




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress