Jenny

Underbara jobb
Tjoho vilket roligt jobb jag har. Började 06.30 med att fodra och släppa ut hästarna, när grabbarna kom så hade jag hunnit få ut alla ensamhästar samt valack gänget. Mockade, spånade och sopade på rs-sidan och sedan blev det till att trippa över till privatsidan för att göra snyggt där innan jag han upp och la in lite saker på hemsidan. Fika i magen och sedan visade jag Emelie vad hon skulle pyssla med medan jag red jag på Sando Khan i paddocken och jag måste säga att han är helt underbar att rida, kanske att jag skulle ha önskat mig lite mer ben när vi kom till de mindre volterna. Den person som köper honom kommer att få en jätterolig häst att rida till vardags. Gav hästarna kraftfoder och brände iväg för att köpa lite lunch. Åt mat och surrad med Stina och Emelie innan det blev dags för att gå ner och göra iordning Dino för att rida ut med prolympia. Vilken rolig klass det var, skrattade nästan hela ridturen. Bort med alla saker och såg till att allt kom på rätt plats innan det blev dags för fika. Efter fikat så var det dags att ta in hästarna och precis när jag kommer in i stallet så håller Åke på att ta in Chelsea, hon blir som en stålvajer då hon kommer in i spiltan och jag funderar på varför, precis då jag ser att hon klivit på grimskaftet så rycker Åke i det och resultatet blir då att Chelsea tror att hon har blivit attackerad av en jättestor, farlig, giftig och fruktansvärd orm som måste dödas ögonblickligen!! Hon gör sig till ett U och slår bakut allt vad hon kan, Åke försöker kasta sig in i hörnet på spiltan men fastnar på spånet och flyger istället handlöst rätt in i hörnet under vattenkoppen! Chelsea är vid detta laget helt övertygad om att hon håller på att bli dödad så hon står och hoppar som en tok medan Åke bara vill ut, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, allt går så fort och det ser faktiskt rätt roligt ut. Båda ser panikslagna ut och vill bara bli av med den andra, tillslut tar Åke mod till sig och skuttar ut och det går hur bra som helst. In med resten av hästarna och sedan blev det fodring av privathästarna innan det blev dags att styra hemåt. En underbar dag på jobbet (saknade dock Sandra)!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress