Jenny

Buck
Såg ung och bortskämd på SVT1 i går och när det var slut så rullade nästa tvprogram bara på. BUCK hette det och jag satt som klistrad framför tv:n i 1.5 timma. Shit vilken duktig man! Såg att den går i repris 00.35 i natt för er som missade den och känner en nyfikna eller så kan ni se den på SVTplay. Trailern visar bara ett snabbt sammandrag av en lång och gripande dokumentär. TIll och med Nicke tittade vissa stunder.
 
Amerikansk dokumentär från 2011. Buck Brannaman har utvecklat en enastående, och mycket framgångsrik metod, att hantera och träna hästar. Den går ut på att kommunicera med hästarna med hjälp av ett lyhört ledarskap och utan straff. Till vardags reser han mellan rancher, där han lär ut metoden till hästägarna. Han tillbringar större delen av året på vägen, utan sin fru och sina döttrar. Bucks barndom var osäker. En missbrukande far misshandlade honom och hans bror, och de tvingades uppträda med allehanda tricks. Vändningen kom när en fotbollstränare, efter ha sett ärren på Bucks rygg och ben, hjälpte honom att komma vidare och få en fosterfamilj.
Sara Andersson

Jag kunde inte slita mej från TVn när jag bara av en slump såg dokumentären. Den va verkligen bra :) den finns på svtplay om man inte orkar vara vaken så länge ;)

Svar: helt tagen =) dock vill jag aldrig möta en häst som den isabellfärgade hingsten.... Jag måste nog titta på den igen på svt play
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress