Jenny

Hemma med sjukt barn
Nova är fortfarande sjuk, hon är förkyld och jag misstänker starkt att det är nya tänder på G. Hon har handen i munnen nästan hela tiden, vill inte äta nått och är konstant gnällig. Inget är bra, pekar på allt och mina förslag ratas innan jag knappt har kommit på vad jag ska peka på. Hon vill göra precis som hon själv vill annars vrålar hon rakt ut och krokodiltårarna flödar. Hon har ett gnälligt läte hela tiden som om en gamal skiva har hakat upp sig, det går inte få henne att sluta utan hon maler på. Varje gång hon är ledsen så yla Plexus så ni kan tänka er vilken cirkus det är här hemma.
Hade tänkt gå ut på en promenad för att få röra på mig mer än att bara jaga efter litet ledset barn men vad händer då? Jo kyan slår till och med -18 grader så håller vi oss inne!
Anna

Låter som en exakt beskrivning av Alli. Inte sjukan alltså, utan den egna viljan och krokodiltårarna som börjar spruta efter en halv sekund för mamma fattar inte vad det är jag vill haaaa!!!!! Sen måste jag ligga i en sladdrig hög på golvet och skrika i en kvart..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress