Jenny

Fullt ös!

Den här dagen har verkligen gått i ett, det började som vanligt med stalltjänst och innan fikat han jag även med att rida på Samay en sväng. Direkt efter rasten blev det en markarbeteslektion för Kerstin tillsammans med Maria och Julia, svettigt men riktigt roligt. Kändes helt fantastiskt att känslan finns där även fast jag rider på hinder så sällan nu för tiden. Så fort vi var klara med lektionen så hoppade Maria och jag upp på Sune och Jackpot och drog ut på en underbar runda i skogen. Båda hästarna skötte sig super!

Han precis in genom dörrarna så drog nästan hela personalstyrkan iväg till travet för att titta på Jonas när han startade sina två hästar. Efter ett mindre lyckat förstalopp så drog han till med en seger i andra och hans alldeles egna hejjarklack jublade högt och hämtade ut sina prispengar.
Tillbaka på jobbet igen så blev det mejlhantering, hemsidepyssel och suportsamtal innan det blev raka vägen ner i ridhuet för en HAB-lektion och sedan var arbetsdagen slut.
Åkte till UT och hämtade Lars, hämtade barnen på förskolan, hem och utfodrade dem, gärnet till simskolan, hem igen, körde ett pass på crosstrainern, åt middag (keso med avocado) och tog sedan en härlig dusch. Nu har jag precis nattat Nova och Lucas ligger och ser på film en stund innan vi släcker även där. Blir en lugn kväll i soffan, det kan jag lova.

Fullt ös skulle man kunna säga!

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress