Jenny

Tappade hakan
Igår när Nicke var och klippte sig så satt det en tjej i salongen som fick löshår insatt, jag tänkte inte så mycket mer på det för en hon gick fram till kassan och betalade. Jag tappade hakan, stirrade och såg antagligen urfånig ut när jag hörde summan. Jag har aldrig någonsin funderat över löshår och därför har jag heller aldrig funderat över vad det kostar att göra det. När hon glatt betalade och gick därifrån så gick min hjärna på högvarv, hur kan man lägga pengar på detta, det finns massa andra saker man kan göra för de pengarna och hur argumenterar man för sig själv att detta är absolut nödvändigt att göra?!?!
Sen när hjärnan dämpade sig lite så inser jag att det kanske inte är mer konstigt än att hästen absolut måste ha det där nya Horseware täcket trots att det redan ligger 4-5 stycken i stallet eller att hästen måste ha det där nya fina HG-tränset och givetvis en snygg luva och schabrak till, varför inte lägga till ett par snupersnygga benskydd också när vi ändå är igång?
 
Man kan i alla fall konstatera att vi lägger pengar, stora pengar på olika saker.
Emilia

Håller helt med vad du menar. När jag hör att min pojkvän lägger tusentals kronor på golfklubbor men jag antar att han tänker på samma sak när jag köper mitt löshår på www.hairtastic.se eller går in och köper tillbehör till min häst ska vi inte ens gå in på:)

Kram Emilia

Svar: Man måste sätta allt i "pengar till hästen perspektiv" när man känner att andra människor betalar dyra pengar till sådant man inte ens funderat på =)
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress