Jenny

Två tanter med varsin rullator och sockertopp!
Ja då var det dags igen, dessa små trasselsuddar! Var ute på den vanliga morgonpromenaden och när vi nästan var hemma så får jag syn på två äldre tanter med var sin rullator, var sin trasselsudd i var sitt flexikoppel. De får dock syn på mig också och avslutar snabbt sitt samtal och börjar gå åt var sitt håll, det är bara det att trasselsudd ett och trasselsudd två ska nosa på varje snöhög/grässtrå som de ser så de hinner inte mer än max sju meter var innan Pelle och jag är framme. Jag har vid det här laget lärt mig vad äldre damer med rullator, trasselsudd och flexikoppel går för så jag placerade Pelle vid min sida och försökte raskt passera mitt emellan. Det hade gått toppen om inte båda trasselsuddarna drabbats av akut rabies och fått frispel samt om tanterna fått stopp på sina flexikoppel. Givetvis fick de rabies och deras flexikoppel hade fel på stoppknappen. GAH!!!!! Jag blir galen, Pelle hade nu alltså var sin rabiesdrabbad trasselsudd max en meter från sin sida åt båda hållen och jag önskade mig bara bort därifrån. De skällde så mycket på oss så att det stackars paret som gick ca 50 meter framför oss vände sig om och undrade vad som hände.
Som vanligt så säger de små tanterna ingenting och gör inte heller något för att hala in sin lilla sockertopp. Denna gång trodde jag faktiskt inte de skulle hinna få stopp på dem och jag förstår att Pelle fick en liten ragg längst fram vid nacken och att det kom ett litet dovt morrande som nog bara jag hörde. Ibland önskar jag bara att han skulle explodera rakt mot dem och skälla ut dem efter noter men då skulle tanterna antagligen svimma och sedan skulle jag bli anmäld för att min stora, svarta, farliga hund hade attackerat deras så pälsbollar!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress